söndag 13 maj 2012

Söndagsmys USO

Då är det kväll och katterna behöver få använda upp lite energi då jag har varit ute och flängt hela dagen. På så vis får jag en hel natts ostörd sömn.
En USO (unidentified standing object) kan man variera från gång till gång. Kolonin här hemma känner väl till sin kattstig och märker såklart om där helt plötsligt finns något nytt, stort och spännande i vardagsrummet. Ikväll blir det en USO bestående av ett styck duntäcke med påslakan på och en styck klöspelare à 90cm. Jag sätter in klöspelaren inne i påslakanet. Duntäcket bildar ett golv inne i det som nu blivit en grotta. Jag har gjort denna förr. Extremt uppskattad. Katterna busar in och ut ur nyheten och klättrar upp och kivas med varandra. Nyfikenheten brukar vara ca 30 min till en timme. Vill man kan man även strö lite kattmynta innuti eller gömma något godis (det är ju trots allt helg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar